Prodávající má jistotu, že jeho nemovitost bude prodána zájemci, který nabídne nejlepší nabídku, nikoli zájemci, který si prohlídne nemovitost první.
Správně připravená aukce patří k nejlepším způsobům, jak dosáhnout maximální možné ceny při prodeji. Příprava aukce, jasné definování pravidel, jejich bezpodmínečné dodržování, důvěryhodnost pořadatele ale i morální kredibilita organizujícího realitního makléře perfektní marketing a správné načasování všech aktivit je pro úspěch realitní aukce naprosto zásadní.
Aukce ne vždy musí vést k úspěšnému prodeji. Někdy jsou přijaté nabídky ke koupi nižší, než prodávající očekává. U dobře zorganizované a propagované aukce poskytují přijaté nabídky prodávajícímu cennou zpětnou vazbu o situaci a poptávce na realitním trhu.
Na rostoucím trhu se stává, že se sejdou dva i více zájemců o koupi. Při běžném prodeji makléř s prodávajícím řeší, komu nemovitost prodat. Tomu, kdo projeví zájem jako první? Z pohledu prvního zájemce by to bylo nejvíce preferované řešení. Jenže, co když by druhý zájemce byl ochoten nabídnout vyšší cenu? Při aukci tyto otázky odpadají.
Všichni zájemci mají možnost podat nabídku ke koupi a je jen a pouze na prodávajícím, pro kterou nabídku se rozhodne. Makléř je při výběru poradcem prodávajícího.
Aukce je transparentní, všichni zájemci mají rovné podmínky a z tohoto pohledu je to spravedlivá forma prodeje.